Wednesday 25 December 2013

CINTA...murah atau mahal ....kita yang membina ia

couple.break.couple again and break again and the cycle repeats.seriously...where is your self worth

i don't know about you but to me,love is not a game of trial and error and i refuse  to be an object  for those cheap experiment
aisyah shakirah suhaidi  in facebook

cinta..........adoi topik alah nie jugak yang jadi entry kali nie.sorry my dear you...topik nie yang berkenan di hati.Alah you buat-buat suka okey .
''miemi....kalau kau, kau nak husband yang cam mane?''
''kalau aku...aku nak suami aku seorang hafiz...yang hufaz Al-quran''
''lagi...?''
''aku nak ...aku jadi orang yang pertama dalam hati dia ....dia tak bercinta dengan orang lain walaupun sebelum tu dia pernah sukakan orang lain"
"kenape?"
"sebab aku nak jadi wanita yang pertama memiliki dia dengan nama Allah.....sebab tu aku tak nak couple.aku nak penuhkan cinta aku pada yang berhak..aku percaya Allah akan makbulkan doa aku"

yes....the thing is membina cinta kerana cinta ....
kerana cinta kan YANG HAK{ALLAH} maka kita mencintai yang berhak

memang saya nie tak arif pasal cinta....bercinta pun tak pernah
hisy...lepastu yang hang buat entry tentang cinta nie apasal.Entry nie adalah pendapat saya tentang cinta jugak.....you worth the best if you are the best


kebanyakan orang yang tak bercinta takkan sangkal pendapat saya .....tapi bagi yang bercinta mereka akan cipta alasan .


''oh ...kau tak nak bagi aku bercinta ke?''
saya tak pernah menyanggah kalau sahabat saya bercinta namun tak pula saya bersetuju
tapi kerja saya memberi peringatan sebab dengan kita menasihati sudah terangkat dosa kita


my dear you..................

ada manusia yang sanggup buat segalanya kerana cinta hingga tercalar hubungan dengan RAB
bagi segala hingga maruah ternoda


is that love?
is that the real love,the pure one....
it's not love but lust
  Ar-rejalu qawwa muna 'alan-nisa'a

kita nak ke kalau qawamu kita tu orang yang telah rosakkan kita...tu bukan pemimpin tapi pemusnah
please belive....bahawa janji Allah tu betul...Allah jadikan lelaki baik untuk wanita yang baik....dan sebaliknya......

No comments: